Pembuat Makanan Tambahan secara khusus dianggap pada dasarnya di bawah bimbingan persekutuan baru

Coronavirus secara dramatik meningkatkan permintaan pengguna AS dalam banyak makanan tambahan, sama ada untuk pemakanan yang lebih baik semasa krisis, membantu tidur dan menghilangkan tekanan, atau menyokong fungsi imun yang kuat untuk meningkatkan daya tahan umum terhadap ancaman kesihatan.

Banyak pengeluar suplemen makanan lega pada hari Sabtu setelah Cybersecurity and Infrastructure Security Agency (CISA) di dalam Jabatan Keselamatan Dalam Negeri mengeluarkan panduan khusus baru mengenai pekerja infrastruktur kritikal penting yang berkaitan dengan COVID-19, atau wabak coronavirus.
Versi 2.0 dikeluarkan pada hujung minggu dan secara khusus mengukir pengeluar suplemen makanan - dan sejumlah industri lain - yang pekerja dan operasinya dapat dianggap dikecualikan dari pesanan tinggal di rumah atau tempat tinggal di tempat yang melanda banyak negeri.

Panduan CISA sebelumnya secara meluas melindungi banyak industri ini di bawah kategori makanan atau kesihatan yang lebih tidak tepat, jadi kekhususan tambahan sangat dialu-alukan untuk syarikat dalam industri yang dinamakan.

"Sebilangan besar syarikat anggota kami ingin tetap terbuka, dan tetap terbuka dengan anggapan bahawa mereka adalah sebahagian daripada sektor makanan atau sektor penjagaan kesihatan," kata Steve Mister, presiden dan CEO Majlis Pemakanan Bertanggungjawab (CRN ), dalam temu bual. "Apa yang dilakukannya adalah membuatnya jelas. Oleh itu, jika seseorang dari penguatkuasa negara harus muncul dan bertanya, 'Mengapa kamu terbuka?' mereka secara langsung dapat menunjukkan panduan CISA. "
Mister menambah, "Ketika babak pertama memo ini keluar, kami cukup yakin bahawa kami akan disertakan dalam kesimpulan ... tetapi ia tidak menyatakan makanan tambahan. Anda seperti perlu membaca antara baris untuk membacanya. "

Petunjuk yang disemak semula menambah perincian yang signifikan pada senarai pekerja infrastruktur kritikal penting, menambahkan kekhususan kepada industri penjagaan kesihatan, penguatkuasaan undang-undang, pengangkutan dan makanan dan pertanian yang lebih besar.

Pembuat makanan tambahan secara khusus disebutkan dalam konteks perkhidmatan kesihatan atau syarikat kesihatan awam, dan disenaraikan dengan industri lain seperti bioteknologi, pengedar peralatan perubatan, peralatan pelindung diri, farmasi, vaksin, bahkan produk tisu dan tuala kertas.

Industri pelindung lain yang baru dilantik meliputi pekerja runcit dan farmasi, hingga pengeluar dan pembekal makanan, ujian haiwan dan makanan, hingga pekerja sanitasi dan pengendalian perosak.
Surat panduan itu secara khusus menyatakan bahawa cadangannya pada akhirnya bersifat nasihat, dan senarai itu tidak boleh dianggap sebagai arahan persekutuan. Bidang kuasa individu boleh menambah atau mengurangkan kategori tenaga kerja penting berdasarkan keperluan dan budi bicara mereka sendiri.

"AHPA menghargai bahawa pekerja makanan tambahan kini secara khusus dikenal sebagai 'infrastruktur kritikal penting' dalam panduan terbaru dari Jabatan Keselamatan Dalam Negeri ini," Michael McGuffin, presiden Persatuan Produk Herbal Amerika (AHPA), dikutip dalam sebuah akhbar. melepaskan. "Namun ... syarikat dan pekerja harus memeriksa saranan dan arahan negara dan lokal dalam membuat penentuan status untuk operasi yang memenuhi syarat sebagai infrastruktur penting penting."


Masa pengeposan: 09-09-2021